Erasmus+ projekt koldioxidavtryck, Pamplona Spanien

Publicerad: 2021-10-04 15:11:32

Sedan ett år tillbaka deltar vår skola tillsammans med en skola i Spanien, en skola i Österrike och en skola i Italien i ett EU-finansierat projekt med syftet att undersöka den egna verksamhetens koldioxidavtryck. Syftet med projektet är även att sprida goda exempel mellan skolorna hur man kan minska sitt koldioxidavtryck.

Äntligen fick vi till det första mötet som ägde rum i Pamplona och skolan Cuatrovientos stod som värd för besöket. På detta inledande möte deltog personal från skolorna och i förlängningen kommer elever att involveras i projektet. Under besöket genomfördes flera föreläsningar, skolbesök och även en uppdatering gällande hur långt skolorna kommit med projektet.

Nästa fysiska möte kommer att äga rum i slutet av november och då är det skolan HTL Wolfsberg i Österrike som står värd. Den gången kommer elever från vår skola möta elever från de övriga skolorna i projektet.