SchoolSoft förenklar kommunikationen mellan hem och skola genom att ge elever och föräldrar tillgång till all information som berör just dem, dygnet runt. Programmet är helt webbaserat och kan användas överallt där det finns en dator med internetuppkoppling.

Med SchoolSofts app kommer man snabbt, enkelt och smidigt åt SchoolSoft direkt i mobilen eller surfplattan. I appen får man snabbt tillgång till allt som är nytt i SchoolSoft och ser tydligt vad som är läst eller inte. Man kan smidigt navigera till schema, närvaro, kalender eller till den mobilanpassade versionen av SchoolSoft.

Programmet är ett komplett elevadministrativt system med bland annat elev-, vårdnadshavar- och personalregister samt en mängd olika rapportfunktioner.

SchoolSoft underlättar det dagliga pedagogiska och administrativa arbetet för lärarna med bland annat närvarohantering, betygssättning, provscheman, planeringar, nyheter, elevinlämningar, forum och mycket mer. För att komma åt schemat, logga in på schoolsoft.